STARTER

Model biznesowy, business model Canvas, biznesplan... Łatwo pogubić się wśród dostępnych możliwości, zwłaszcza jeśli korzystasz z narzędzi biznesowych po raz pierwszy. Dlatego w module 4 pomożemy Ci uporządkować wiedzę, dzięki której ocena Twojego pomysłu na biznes będzie łatwiejsza.

Czego jeszcze się spodziewać? Czeka na Ciebie solidna dawka wiedzy, spotkania z praktykami biznesu i praktyczne zadania.
 

 

BAZA WIEDZY

Z poprzednich modułów wiesz już, że sam pomysł na biznes to za mało. Istotne są też sposobności przedsiębiorcze i to, czy uda Ci się przełożyć ideę na konkretne działania. Pomogą Ci w tym konkretne narzędzia, po które warto sięgnąć, kiedy myślisz o założeniu własnej firmy lub start-upu.

Czym jest model biznesowy? Co odróżnia business model Canvas od biznesplanu? Jak możesz wykorzystać podejście Lean Startup? Odpowiedzi na te pytania udzieli Ci prof. Agnieszka Kurczewska. Dodatkowo, dowiesz się, co kryje się za pojęciami: MVP, Pivot czy Bootstrapping.
 

 

OKIEM PRAKTYKA

W rozmowie z praktykiem Szymon Midera opowie o własnych doświadczeniach z określaniem propozycji wartości i użyteczności poszczególnych narzędzi biznesowych. Podsumuje również metodologię Lean Startup i projektowania iteracyjnego, w którego centrum są klienci. Na koniec, tradycyjnie, spytamy też, dlaczego warto rozważyć drogę zawodową, ale i życiową przedsiębiorcy.
 

 

ZOOM NA STARTUP

Biznes stworzony z zamiłowania do polskiego wzornictwa z minionych dekad? Twórcy Pan tu nie stał – kultowej już marki odzieżowej – zaczynali od bloga, który powstał w 2006 roku. Po kilkunastu latach są jedną z najbardziej rozpoznawanych łódzkich marek, a ich sklepy znajdziesz również w innych miastach. Zapraszamy na rozmowę z Maciejem Lebiedowiczem, założycielem i właścicielem Pan tu nie stał.
 


Odzież i akcesoria kupisz na pantuniestal.com. Jeśli wolisz stacjonarne zakupy, zajrzyj do sklepu na Off Piotrkowska.

GŁOS AKADEMIKA

Prof. Jarosław Ropęga z Katedry Przedsiębiorczości i Polityki Przemysłowej Wydziału Zarządzania UŁ w komentarzu eksperckim pokaże związek rozwoju firmy Pan tu nie stał ze znaną Ci już koncepcją efektuacji. Jak historia marki łączy się z nauką o przedsiębiorczości? Obejrzyj nagranie i poznaj odpowiedź.
 

 

CZAS NA CIEBIE!

Jednym z narzędzi, które pojawiły się w części teoretycznej jest model biznesowy Canvas. Dr Agata Matuszewska-Kubicz przeprowadzi Cię przez jego dziewięć elementów, dzięki czemu Twój pomysł na biznes nabierze realnych kształtów.

Pobierz plik pod filmem i wykorzystaj wskazówki z nagrania, żeby uzupełnić arkusz.


Plik do pobrania: