STARTER

W drugim module kursu opowiemy, w jaki sposób powstają przedsiębiorcze pomysły. Co sprawia, że ktoś zostaje przedsiębiorcą? Czym są sposobności przedsiębiorcze i jak je rozpoznać? Dodatkowo, poznasz trzy różne drogi do przedsiębiorczości i spojrzysz na przedsiębiorczość oczami praktyka. Oprócz tego, zabierzemy Cię na spotkanie z kolejnym start-upem i zaprosimy do ćwiczeń, które pomogą Ci wykonać kolejny krok w drodze do realizacji pomysłów. Zaczynamy!

BAZA WIEDZY

Tradycyjnie zaczniemy od odcinka teoretycznego. Dowiesz się więcej o sposobnościach przedsiębiorczych i o procesach doprowadzających do ich pojawienia się. Znajdziesz też informacje, co nam pomaga stać się przedsiębiorcą.

Co ważne, chcemy Cię przekonać, że identyfikacji, ewaluacji i wdrażania sposobności przedsiębiorczych można się nauczyć. To nie są umiejętności, z którymi się rodzimy. Za przedsiębiorczością stoi konkretna wiedza, podejście i zespół możliwych do szlifowania umiejętności. W świetle badań największy wpływ ma na nas otoczenie, nasze doświadczenia i… edukacja. Zaprasza prof. Agnieszka Kurczewska.

OKIEM PRAKTYKA

Naszego gościa – Jerzego Czubaka – zapytamy o… pytania, jakie należy postawić by móc wstępnie określić, że warto podążać dalej za danym pomysłem, bo jest to sposobność przedsiębiorcza. Porozmawiamy również o czujności przedsiębiorczej i kreatywności. Jaka jest ich rola w przedsiębiorczości? I czy można się nauczyć być bardziej „czujnym” i kreatywnym?

ZOOM NA STARTUP

Dla wielu przedsiębiorców okres pandemii był ogromnym wyzwaniem i walką o przetrwanie na rynku. Dla innych – szansą na dynamiczny rozwój. Deepjyoti Nath wykorzystał pojawiające się możliwości. Jego start-up, City Robotics, stworzył Robo-UV: autonomicznego robota do dezynfekcji pomieszczeń. Obejrzyj nagranie i poznaj historię firmy.

Zapraszamy Cię na stronę city-robotics.com, gdzie możesz z bliska przyjrzeć się działaniu Robo-UV.

GŁOS AKADEMIKA

Profesor Marek Matejun z Katedry Przedsiębiorczości i Polityki Przemysłowej poszerzy Twoje spojrzenie na prowadzenie własnego biznesu, wykorzystując przykład City Robotics. Komentarz ekspercki znajdziesz w materiale poniżej.
 

CZAS NA CIEBIE!

Skąd czerpać pomysły na biznes? Dr Agata Matuszewska-Kubicz zaprezentuje Ci cztery najpopularniejsze sposoby poszukiwania inspiracji dla profilu działalności firmy. W tej części zaprosimy Cię ponadto do ćwiczenia, które pozwoli przemyśleć i doprecyzować Twój pomysł na biznes - do pobrania pod nagraniem.

Plik do pobrania: